Η Διεπιστημονική συνάντηση του παραρτήματος Δωδεκανήσου της Ε.Μ.Ε. και του συνδέσμου Φιλολόγων Δωδεκανήσου.

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Νέα Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 08 Φεβρουαρίου 2015 Γράφτηκε από τον/την Super User

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε σήμερα η διεπιστημονική συνάντηση που διοργανώσαν από κοινού το Παράρτημα Δωδεκανήσου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Δωδεκανήσου  .

Τα θέματα που θα παρουσιάστηκαν  ήταν κατά σειρά:

Στην πρώτη παρουσίαση οι εισηγητές με αφορμή τον ορισμό της ηθικής αρετής στο Β΄ βιβλίο των «Ηθικών Νικομαχείων» του Αριστοτέλη, προσέγγισαν διαθεματικά  την έννοια της «μεσότητας» όχι μόνο ως όρο της αριστοτελικής ηθικής, αλλά και ως μαθηματική έννοια. Ανάλυσαν τις διαχρονικά επίκαιρες απόψεις του Σταγειρίτη φιλοσόφου σχετικά με το περιεχόμενο της ηθικής αρετής, την επίδραση της αριστοτελικής φιλοσοφίας στη δομή των μαθηματικών θεωριών και ιδιαίτερα της Γεωμετρίας, μέσα από τα «Στοιχεία» του Ευκλείδη και τα έργα του Ήρωνα. Κατάφεραν να μας περιπλανήσουν στους γοητευτικούς και συγγενείς κόσμους της φιλοσοφίας και των μαθηματικών, αλλά και να αναδείξουν τη δυναμική της διεπιστημονικής και διαθεματικής προσέγγισης.

Στην δεύτερη παρουσίαση ,παρουσιάστηκε η δράση μιας εξ? αποστάσεως (ασύγχρονης) πρόσθετης διδακτικής υποστήριξης μαθητών της   Α Λυκείου στα Μαθηματικά που υλοποιήθηκε την σχολική περίοδο 2013-2014 με χρήση της πλατφόρμας Moodle και εφαρμογών του λογισμικού Geogebra. Οι στόχοι της δράσης ήταν να γνωρίσουν οι μαθητές τις βασικές λειτουργίες του λογισμικού, να αποκτήσουν σχετική αυτονομία στη χρήση του ώστε να αξιοποιήσουν υπάρχουσες εφαρμογές στην κατανόηση της διδακτέας ύλης και να υλοποιήσουν δικές τους κατασκευές για την περαιτέρω διερεύνηση μαθηματικών προβλημάτων. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης , μαθητές που παρακολούθησαν το πρόγραμμα παρουσίασαν δικές τους εργασίες  που εκπόνησαν κατά τη διάρκειά του.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν πλήθος συναδέλφων εκπαιδευτικών αλλά και πολλοί γονείς και μαθητές .

Εμφανίσεις: 1191
FaceBook
FaceBook
Twitter
Twitter