Νίκος Ράπτης: Εβδομάδα Μαθητικής Αλληλεγγύης αυτή που αρχίζει...ΟΙ μεγαλύτεροι μαθητές να δώσουν τα βιβλία τους στους μικρότερους.

Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Νέα Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου 2011 Γράφτηκε από τον/την Super User

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου κ. Νίκος Ράπτης και οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Δωδεκανήσου κκ. Γιώργος Τσιαβός και Γιάννης Παπαδομαρκάκης αντίστοιχα, παρέθεσαν,συνέντευξη τύπου στα ΜΜΕ της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Ο κ. Ράπτης τόνισε πως βασική μέριμνα της Περιφερειακής Διευθ/σης Εκπ/σης αποτέλεσε και φέτος η στελέχωση με εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων στα 42 νησιά της περιφέρειας και επεσήμανε πως από πλευράς στελέχωσης η φετινή σχολική χρονιά θεωρείτε από τις καλύτερες καθώς τόσο στις Κυκλάδες όσο και στα Δωδεκάνησα δεν υπάρχουν κενά. Ειδικότερα όσον αφορά την Β?θμια εκπαίδευση ο κ. Παπαδομαρκάκης ανέφερε ότι πραγματοποιήθηκαν 76 μόνιμοι διορισμοί και έγιναν προσλήψεις 70 αναπληρωτών, ενώ τα ελάχιστα κενά που δημιουργήθηκαν στο μεσοδιάστημα δεν ήταν στην ευθύνη του Υπουργείου καθώς προέκυψαν έπειτα από αιτήσεις αδείας (λοχείας, εκπαιδευτικής, άνευ αποδοχών) που κατέθεσαν ορισμένοι εκπαιδευτικοί. Και αυτές οι θέσεις άμεσα καλύφθηκαν από διορισμούς αναπληρωτών μέσω του Υπουργείου.

Όσον αφορά τις ειδικότητες, τα όποια κενά θα καλυφθούν έως της 20 Σεπτεμβρίου τόνισε ο κ. Ράπτης, ενώ οι κκ. Τσιαβός και Παπαδομαρκάκης ήδη συνεργάζονται ώστε το πλεονάζον προσωπικό να διοχετεύεται από την Α?θμια στην Β?θμια εκπαίδευση και αντίστροφα. Ειδικότερα, όσον αφορά την Α΄θμια εκπαίδευση, ο κ. Τσιαβός έκανε λόγω για την καλύτερη χρονιά της τελευταίας 6ετίας από πλευράς στελέχωσης και όπως είπε χαρακτηριστικά δεν υπάρχει κενό από το Αγαθονήσι ως το Καστελόριζο και από την Τένεδο ως την Νίσυρο. Παράλληλα, σημείωσε την καθοριστική συμβολή του Περιφερειάρχη για την έγκαιρη ενημέρωση του Υπουργείου που είχε ως απόρροια τα σημερινά θετικά αποτελέσματα στο τομέα αυτό.
Σύμφωνα με τον Περιφερειακό Διευθυντή κ. Ράπτη, αυτό που επισκίασε την φετινή χρονιά ήταν το θέμα που προέκυψε με τα Σχολικά Εγχειρίδια. Αν και όπως επεσήμανε δεν έγκειται στην ευθύνη της Περιφέρειας οφείλουμε να ζητήσουμε συγγνώμη. Ωστόσο ο κ. Ράπτης θεωρεί ότι αυτό το θέμα δεν αποτελεί πρόβλημα αλλά ζήτημα και μάλιστα διαχειρίσιμο και πρότεινε μια σειρά από λύσεις με στόχο την εύρυθμη λειτουργία της τάξης.
Συγκεκριμένα, πρότεινε να χαρακτηριστεί η επόμενη εβδομάδα, ως εβδομάδα Μαθητικής Αλληλεγγύης όπου οι μαθητές/τριες μεγαλύτερων τάξεων να δίνουν τα περσινά τους βιβλία στους μικρότερους μαθητές. Όπως είπε, οι μαθητές/τριες θα πρέπει να μάθουν να μοιράζονται το σχολικό εγχειρίδιο όπως μοιραζόμαστε τη σχολική αίθουσα, ή όπως μοιραζόμαστε όλο των εξοπλισμό του σχολείου. Επίσης τόνισε πως το σχολικό εγχειρίδιο αποτελεί εκπαιδευτικό υλικό όχι όμως και το μοναδικό. Πράγμα που σημαίνει πως ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να αντλήσει εκπαιδευτικό υλικό από το διαδίκτυο, από σελίδες του Υπουργείου παιδείας όπου παρατίθεται ψηφιακό υλικό στα πρότυπα του νέου σχολείου, είτε ακόμα να αξιοποιήσει τις προσωπικές του σημειώσεις όπως επεσήμανε ο κ. Παπαδομαρκάκης. Εξάλλου τα τελευταία χρόνια το υπουργείου ευνοεί τη χρήση άλλων πηγών εκπαιδευτικού υλικού πλην του σχολικού εγχειριδίου στο ? της ύλης. Σε κάθε περίπτωση, ο Περιφερειακός Διευθυντής κ. Ράπτης τόνισε πως σύμφωνα με την Υπουργό, οι πρώτες παρτίδες σχολικών βιβλίων θα διοχετευτούν στα νησιά και τόνισε πως αυτό θα γίνει τις επόμενες δύο-τρεις εβδομάδες.
Ειδική μνεία έγινε από τον διευθυντή Α΄θμιας εκπαίδευσης κ. Τσιαβό στα καινοτόμα προγράμματα που εφαρμόζονται σήμερα στα σχολεία. Ειδικότερα, στη Δωδεκάνησο λειτουργούν 27 Δημοτικά σχολεία διευρυμένου ωραρίου, αριθμός που σε αναλογία με τον πληθυσμό, μας καθιστά τον πρώτο νομό στην Ελλάδα. Στο πλαίσια του διευρυμένου ωραρίου τα παιδιά διδάσκονται επιπλέον γνωστικά αντικείμενα όπως: Πληροφορική, 2η ξένη γλώσσα, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική , κ.α. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις -και ιδιαίτερα σε μικρά νησιά- τα προγράμματα αυτά συνδέονται άμεσα με την τοπική αυτοδιοίκηση ή δίνουν ευκαιρία για δημιουργία κοινών προγραμμάτων με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και με Πολιτιστικούς Συλλόγους.
Επίσης ο κ. Τσιαβός έκανε λόγο και για τις ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας στο νομό, καθώς πολλές περιοχές αποτελούν χώρους υποδοχής μεταναστών. Σε αυτές τις περιπτώσεις, στόχος του σχολείου ήταν και είναι η λειτουργία τάξεων υποδοχής για τα αλλοδαπά παιδιά. Επιπλέον, εφαρμόστηκε ειδικό πρόγραμμα για την εκπαίδευση των Ρομά. Ο κ. Τσιαβός παρέθεσε ιστόγραμμα με τα θετικά αποτελέσματα του προγράμματος αυτού που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Σήμερα λειτουργεί τάξη για παιδιά Ρομά στο 17ο Δημοτικό σχολείο με 18 εγγραφές και με ειδικευμένο δάσκαλο. Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Τσιαβός στο πρόγραμμα παράλληλης στήριξης. Πιο συγκεκριμένα, 54 παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες (αυτισμός κ.α.), παρακολουθούν το πρόγραμμα του σχολείου έχοντας παράλληλα με τον δάσκαλο της τάξης και έναν άλλο δάσκαλο που εργάζεται με αυτό το παιδί το οποίο χρήζει ιδιαίτερης φροντίδας. Σε άλλες περιπτώσεις -όπου συντρέχουν και κοινωνικά κριτήρια- πηγαίνει ο/η εκπαιδευτικός στο σπίτι του μαθητή.
Τέλος, ο κ. Τσιαβός αναφέρθηκε στη συμμετοχή των μαθητών σε πολλές δράσεις εκτός σχολείου (π.χ. δενδροφυτεύσεις κ.α.) καθώς και στις βραβεύσεις και διακρίσεις των μαθητών μας σε διάφορους τομείς όπως στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, στο διαγωνισμό Καγκουρό για τα μαθηματικά κ.α.
Ο κ. Ράπτης κλείνοντας, ευχαρίστησε όλους και ειδικά τα Υπηρεσιακά Συμβούλια Εκπαίδευσης και ανακοίνωσε πως σήμερα θα είχε συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας.

Από το Γραφείο Τύπου
και Δημοσίων Σχέσεων

Πηγή: verena.gr

Εμφανίσεις: 2836
FaceBook
FaceBook
Twitter
Twitter