
Θέματα Μαθηματικών Διαγωνισμών "Θαλής 2017" και 'Εύδημος 2017"
Κάντε ΚΛΙΚ εδώ για να δείτε τα θέματα του Πανελλήνιου Μαθη...

Αποτελέσματα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2017.
Κάντε ΚΛΙΚ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τη σχολή επ...

Θέματα και λύσεις 7ου τοπικού μαθηματικού διαγωνισμού "Εύδημος 2016" για την Α' Γυμνασίου.
Πατήστε εδώ για να δείτε τα θέματα του 7ου τοπικού μαθημα...

Εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017
Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοι...
Όλα τα ονόματα των επιτυχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τα Δωδεκάνησα.
Τα ονόματα των επιτυχόντων σ? όλα τα σχολεία στα Δωδεκάν...

Αποτελέσματα Πανελλαδικών εξετάσεων 2016.
Κάντε ΚΛΙΚ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τη σχολή επ...

Απεβίωσε η μαθηματικός Καλλιόπη Καστρουνή
Στο πένθος και τη θλίψη έχει βυθιστεί ο εκπαιδευτικός κόσμος...

Υπουργείο Παιδείας: Αύριο το πρωί τα αποτελέσματα της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Αύριο το πρωί στις 10 η ώρα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας κ...
-
Θέματα Μαθηματικών Διαγωνισμών "Θαλής 2017" και 'Εύδημος 2017"
-
Αποτελέσματα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2017.
-
Θέματα και λύσεις 7ου τοπικού μαθηματικού διαγωνισμού "Εύδημος 2016" για την Α' Γυμνασίου.
-
Εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017
-
Όλα τα ονόματα των επιτυχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τα Δωδεκάνησα.
-
Αποτελέσματα Πανελλαδικών εξετάσεων 2016.
-
Απεβίωσε η μαθηματικός Καλλιόπη Καστρουνή
-
Υπουργείο Παιδείας: Αύριο το πρωί τα αποτελέσματα της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Εκπαιδευτικό Υλικό
Οι διατάξεις του νο?οσχεδίου που περι?ένει η εκπαιδευτική κοινότητα . Αναζητείται Συναίνεση.

Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βή?ατος», τα δύο κό??ατα έχουν κατ? αρχάς συ?φωνήσει σε δύο ση?εία τα οποία έχει συ?περιλάβει ο κ. Μπα?πινιώτης και σε παλαιότερες προτάσεις του επί του θέ?ατος: τη διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων από ανεξάρτητο φορέα εκτός του υπουργείου Παιδείας και τη χρησι?οποίηση τράπεζας πληροφοριών για την επιλογή των θε?άτων. Συζητείται εκ νέου ωστόσο και η πρόταση για εξεταστική διαδικασία περισσότερες από ?ία φορά τον χρόνο και σε περίοδο που θα επιλέγει ο κάθε υποψήφιος, προκει?ένου να παρουσιάσει βαθ?ολογία αντίστοιχη ?ε εκείνη που θα απαιτούν τα τ?ή?ατα ανώτατης εκπαίδευσης της επιλογής του.
Οι εκπρόσωποι της Ν? φαίνεται πάντως ότι διαφωνούν ?ε την επιλογή δύο κατευθύνσεων στη Β? τάξη του Λυκείου και τριών κατευθύνσεων στη Γ? τάξη του, πρόβλεψη που περιέχει το νέο νο?οσχέδιο. Και αυτό γιατί κρίνουν ότι ?ε τον τρόπο αυτό εντατικοποιείται το πρόγρα??α του σχολείου και συνδέεται ευθέως ?ε την εξεταστική διαδικασία. Επί του παρόντος έχει αλλάξει ?όνο το όνο?α, ?ε τις «κατευθύνσεις» να έχουν γίνει «ο?άδες ?αθη?άτων».
Ρόλο «διαπραγ?ατευτή» έχει αναλάβει από την πλευρά του κό??ατος ο υπεύθυνος του το?έα Παιδείας της Ν? κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος, ο οποίος και βρίσκεται σε σχετικές συζητήσεις ?ε την υπουργό Παιδείας κυρία Αννα ?ια?αντοπούλου και το επιτελείο της.
- Μαθή?ατα γενικής παιδείας, που δεν ?πορεί να είναι περισσότερα από επτά, βασικών ικανοτήτων (σχετικά ?ε την ψηφιακή ικανότητα, την οικονο?ία - επιχειρη?ατικότητα, την ιδιότητα του πολίτη και την ικανότητα στη ?εθοδολογία της ?άθησης, την επαγγελ?ατική κατεύθυνση), τα οποία έχουν στόχο τη διευκόλυνση των ?αθητών στην επιλογή επαγγελ?ατικού το?έα στη Β? τάξη και υποστήριξης στην ελληνική γλώσσα και στα ?αθη?ατικά.
- Ερευνητικές εργασίες, τα θέ?ατα των οποίων επιλέγονται από τους ?αθητές.
Α? τάξη: Οι ?αθητές υποχρεούνται να παρακολουθούν όλα τα ?αθή?ατα γενικής παιδείας και βασικών ικανοτήτων και δύο ?αθή?ατα επαγγελ?ατικής κατεύθυνσης, τα οποία επιλέγουν. Προβλέπεται εξάλλου η εκπόνηση εργασιών, που θα είναι υποχρεωτική.
Β? τάξη: Το πρόγρα??α διακρίνεται σε σπουδές επαγγελ?ατικών το?έων, ?ε ?αθή?ατα γενικής παιδείας (κοινά για όλους τους το?είς) τα οποία δεν ?πορεί να υπερβαίνουν τα έξι, επαγγελ?ατικής εκπαίδευσης διαφορετικά για κάθε το?έα, τα οποία διδάσκονται κατ? ελάχιστο είκοσι ώρες την εβδο?άδα, και ?αθή?ατα υποστήριξης στην ελληνική γλώσσα και στα ?αθη?ατικά, τα οποία είναι κοινά για όλους τους το?είς. Οι ?αθητές της Β? τάξης υποχρεούνται να παρακολουθούν όλα τα ?αθή?ατα γενικής παιδείας και τα ?αθή?ατα επαγγελ?ατικής εκπαίδευσης του το?έα τους.
Γ? τάξη: Θα λειτουργεί τ?ή?α ειδίκευσης. Το πρόγρα??α σπουδών του τ?ή?ατος ειδίκευσης θα διακρίνεται σε προγρά??ατα σπουδών επαγγελ?ατικών ειδικοτήτων που σχετίζονται ?ε τους το?είς της Β? τάξης, τα οποία περιλα?βάνουν ?αθή?ατα:
α. γενικής παιδείας, κοινά για όλες τις ειδικότητες, ως τέσσερα, β. επαγγελ?ατικής εκπαίδευσης, διαφορετικά ανά ειδικότητα, τα οποία θα διδάσκονται κατ? ελάχιστο 26 ώρες την εβδο?άδα. Οι ?αθητές του τ?ή?ατος ειδίκευσης υποχρεούνται να παρακολουθούν όλα τα ?αθή?ατα γενικής παιδείας και τα ?αθή?ατα της ειδικότητάς τους. Στη Γ? τάξη, εφόσον συγκεντρώνονται τουλάχιστον 18 ενδιαφερό?ενοι ?αθητές, ?πορεί να λειτουργεί και τ?ή?α γενικής παιδείας, το οποίο θα περιλα?βάνει αποκλειστικά ?αθή?ατα που διδάσκονται στη Β? και Γ? τάξη του Γενικού Λυκείου και σχετίζονται ?ε τις ο?άδες ?αθη?άτων Β? και ΑΒ?. Οι ?αθητές του τ?ή?ατος γενικής παιδείας υποχρεούνται να παρακολουθούν όλα τα ?αθή?ατα του τ?ή?ατος.
Πρακτική άσκηση: Πραγ?ατοποιείται στα Σχολικά Εργαστήρια ή στα Σχολικά Εργαστηριακά Κέντρα, αλλά και σε χώρους εργασίας. Οπως αναφέρεται στο νο?οσχέδιο, οι εβδο?αδιαίες ώρες διδασκαλίας σε κάθε τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου, περιλα?βανο?ένων των ωρών διδασκαλίας των ?αθη?άτων υποστήριξης, δεν ?πορεί να υπερβαίνουν τις 35 ανά εβδο?άδα.
Οι απόφοιτοι του Τεχνολογικού Λυκείου του τ?ή?ατος ειδικότητας ?πορούν να εισάγονται σε σχολές και τ?ή?ατα των ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ και ανώτερες σχολές, αλλά όχι σε πανεπιστή?ια. Και αυτό ?ετά τη συ??ετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις σε ποσοστό θέσεων που ορίζεται από τον υπουργό Παιδείας. Οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στα τ?ή?ατα και στις σχολές αυτές θα εξετάζονται σε τρία ?αθή?ατα της Γ? τάξης, εκ των οποίων τα δύο θα είναι γενικής παιδείας και το ένα ειδικότητας. Για καθένα από τα εξεταζό?ενα ?αθή?ατα γενικής παιδείας ορίζεται συντελεστής βαρύτητας δύο και για το ?άθη?α ειδικότητας συντελεστής βαρύτητας έξι.
Οποιος τελειώνει το 4ο έτος και εφόσον έχει επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης θα έχει πρόσβαση στα ΤΕΙ χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις, ?ε κριτήρια που θα οριστούν από το υπουργείο Παιδείας και τα ΤΕΙ.
Οι απόφοιτοι του Τεχνολογικού Λυκείου του τ?ή?ατος ειδικότητας ?πορούν δύο χρόνια ?ετά την αποφοίτησή τους να συ??ετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις και για τα πανεπιστή?ια. Οι απόφοιτοι του τ?ή?ατος γενικής παιδείας της Γ? τάξης του Τεχνολογικού Λυκείου ?πορούν να συ??ετέχουν στο σύστη?α εισαγωγής στην τριτοβάθ?ια εκπαίδευση για ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς
Τα Τεχνολογικά Λύκεια θα ?πορούν να συνάπτουν για λογαριασ?ό του ?η?οσίου προγρα??ατικές συ?βάσεις ?ε νο?ικά πρόσωπα του δη?όσιου το?έα ή συ?βάσεις συνεργασίας ?ε φυσικά ή νο?ικά πρόσωπα του ιδιωτικού το?έα. Αρ?όδιος για την υπογραφή των ανωτέρω συ?βάσεων, ως εκπρόσωπος του ?η?οσίου όπως προβλέπεται στο νο?οσχέδιο, θα είναι ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης στην περιφέρεια του οποίου λειτουργεί το τεχνολογικό λύκειο.
Το νέο νο?οσχέδιο για το νέο λύκειο έχει ολοκληρωθεί και περι?ένει το «πράσινο φως» για την κατάθεσή του, εφόσον τα δύο κό??ατα συ?φωνήσουν. «Το Βή?α» εξασφάλισε το κεί?ενο του νο?οσχεδίου και παρουσιάζει σή?ερα τα ση?αντικότερα άρθρα του.
Από το κεί?ενο πάντως έχουν ήδη αφαιρεθεί όλες οι λεπτο?ερείς αναφορές σε συγκεκρι?ένα ?αθή?ατα διδασκαλίας, ενώ στα άρθρα του δεν περιλα?βάνονται πλέον αναλυτικές διατάξεις και λεπτο?έρειες. Τα συγκεκρι?ένα ?αθή?ατα που θα περιλα?βάνονται στα νέα προγρά??ατα σπουδών θα καθοριστούν ?ετά την ψήφιση του νο?οσχεδίου ?ε προεδρικά διατάγ?ατα και υπουργικές αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας.
Το γενικό περίγραμμα
Οπως αναφέρεται συγκεκρι?ένα στο νέο νο?οσχέδιο για το νέο λύκειο:
- Τα ?αθή?ατα του προγρά??ατος σπουδών δεν θα υπερβαίνουν τα οκτώ στην Α? τάξη, τα δώδεκα στη Β? τάξη και τα δέκα στη Γ? τάξη. Στον αριθ?ό των ?αθη?άτων περιλα?βάνονται και οι ερευνητικές εργασίες.
- Το πρόγρα??α σπουδών της Α? τάξης του Γενικού Λυκείου αποσκοπεί στην παροχή γενικής παιδείας. Το πρόγρα??α σπουδών της Β? τάξης αποσκοπεί στον αρχικό επιστη?ονικό προσανατολισ?ό των ?αθητών, ο οποίος ολοκληρώνεται ?ε το πρόγρα??α σπουδών της Γ? τάξης.
Με αυτές τις αρχές το πρόγρα??α σπουδών όλων των τάξεων περιλα?βάνει:
1. Μαθή?ατα γενικής παιδείας, τα οποία είναι κοινά για όλους τους ?αθητές.
2. Ερευνητικές εργασίες, τα θέ?ατα των οποίων επιλέγονται από τους ?αθητές από τις ακόλουθες θε?ατικές ενότητες:
α) Ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστή?ες.
β) Τέχνη και πολιτισ?ός. γ) Μαθη?ατικά, φυσικές επιστή?ες και τεχνολογία.
δ) Περιβάλλον και αειφόρος ανάπτυξη.
Ειδικότερα το πρόγρα??α σπουδών της Β? τάξης περιλα?βάνει τρία «είδη ?αθη?άτων». Ετσι εκτός από τα κοινά ?αθή?ατα γενικής παιδείας και τις ερευνητικές εργασίες προβλέπονται:
1. Τα ?αθή?ατα ?ιας εκ των ακόλουθων ο?άδων: α) κλασικών και ανθρωπιστικών επιστη?ών (ο?άδα ?αθη?άτων Α?) ή β) θετικών, τεχνολογικών επιστη?ών και επιστη?ών υγείας (ο?άδα ?αθη?άτων Β?).
2. Μαθή?ατα γενικής παιδείας ?ε περιεχό?ενο ανάλογο ?ε την επιλεγό?ενη ο?άδα ?αθη?άτων.
3. Με?ονω?ένα ?αθή?ατα επιλογής γενικής παιδείας ή ε?βάθυνσης των γνώσεων στην επιλεγό?ενη ο?άδα ?αθη?άτων.
Αντίστοιχα το πρόγρα??α σπουδών της Γ? τάξης είναι πιο σύνθετο και προσφέρει τα εξής «είδη ?αθη?άτων» εκτός από τα κοινά ?αθή?ατα γενικής παιδείας και τις ερευνητικές εργασίες:
1. Τα ?αθή?ατα ?ιας από τις ακόλουθες ο?άδες: α) κλασικών και ανθρωπιστικών επιστη?ών (ο?άδα ?αθη?άτων Α?), β) θετικών, τεχνολογικών επιστη?ών και επιστη?ών υγείας (ο?άδα ?αθη?άτων Β?), γ) οικονο?ικών, πολιτικών και κοινωνικών επιστη?ών (ο?άδα ?αθη?άτων ΑΒ?). Μέρος των ?αθη?άτων ?πορεί να είναι κοινό για ?έχρι δύο ο?άδες.
2. Μαθή?ατα γενικής παιδείας ?ε περιεχό?ενο ανάλογο ?ε την επιλεγό?ενη ο?άδα ?αθη?άτων.
3. Με?ονω?ένα ?αθή?ατα επιλογής γενικής παιδείας ή ε?βάθυνσης των γνώσεων στην επιλεγό?ενη ο?άδα ?αθη?άτων.
Πήγη: ΒΗΜΑ Έντυπη Έκδοση