
Θέματα Μαθηματικών Διαγωνισμών "Θαλής 2017" και 'Εύδημος 2017"
Κάντε ΚΛΙΚ εδώ για να δείτε τα θέματα του Πανελλήνιου Μαθη...

Αποτελέσματα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2017.
Κάντε ΚΛΙΚ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τη σχολή επ...

Θέματα και λύσεις 7ου τοπικού μαθηματικού διαγωνισμού "Εύδημος 2016" για την Α' Γυμνασίου.
Πατήστε εδώ για να δείτε τα θέματα του 7ου τοπικού μαθημα...

Εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017
Από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ανακοι...
Όλα τα ονόματα των επιτυχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τα Δωδεκάνησα.
Τα ονόματα των επιτυχόντων σ? όλα τα σχολεία στα Δωδεκάν...

Αποτελέσματα Πανελλαδικών εξετάσεων 2016.
Κάντε ΚΛΙΚ στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε τη σχολή επ...

Απεβίωσε η μαθηματικός Καλλιόπη Καστρουνή
Στο πένθος και τη θλίψη έχει βυθιστεί ο εκπαιδευτικός κόσμος...

Υπουργείο Παιδείας: Αύριο το πρωί τα αποτελέσματα της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Αύριο το πρωί στις 10 η ώρα ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας κ...
-
Θέματα Μαθηματικών Διαγωνισμών "Θαλής 2017" και 'Εύδημος 2017"
-
Αποτελέσματα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 2017.
-
Θέματα και λύσεις 7ου τοπικού μαθηματικού διαγωνισμού "Εύδημος 2016" για την Α' Γυμνασίου.
-
Εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017
-
Όλα τα ονόματα των επιτυχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τα Δωδεκάνησα.
-
Αποτελέσματα Πανελλαδικών εξετάσεων 2016.
-
Απεβίωσε η μαθηματικός Καλλιόπη Καστρουνή
-
Υπουργείο Παιδείας: Αύριο το πρωί τα αποτελέσματα της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Εκπαιδευτικό Υλικό
Αλλάζουν όλα στην Παιδεία με Νέο Λύκειο και άλλο εξεταστικό.
Κατηγορία: Εκπαιδευτικά Νέα
Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 19 Μαρτίου 2012
Γράφτηκε από τον/την Super User

Νέο εξεταστικό σύστημα ψηφίζεται σύντομα στη Βουλή, καθώς «περνάει» τελικά το νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο, «αναμορφωμένο» όμως, σύμφωνα με τις αποφάσεις του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία που ολοκληρώθηκε πριν από τέσσερα χρόνια, με πρόεδρο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τον νυν υπουργό Παιδείας κ. Γ. Μπαμπινιώτη και υπουργό Παιδείας τον κ. Αρ. Σπηλιωτόπουλο.
Υστερα από σειρά ετών, δεκάδες μικροαλλαγές, νομοσχέδια που «έφευγαν» και «επέστρεφαν» χωρίς τολμηρές αποφάσεις, το εξεταστικό σύστημα της χώρας αλλάζει. Καθολικό αίτημα εκπαιδευτικών και πολιτικών τα προηγούμενα χρόνια ήταν να αποσυνδεθεί το λύκειο από το σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση και να εμπλακούν ενεργά τα ανώτατα ιδρύματα της χώρας στον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων αλλά και στην επιλογή των φοιτητών τους.
Το νομοσχέδιο κατατίθεται τελικά τις επόμενες ημέρες στη Βουλή και θα ψηφιστεί πριν από τις εκλογές, ενώ σε αυτό περιλαμβάνεται και το νέο εξεταστικό σύστημα που θα εφαρμοστεί ύστερα από τρία χρόνια, δηλαδή θα αφορά τους μαθητές που φοιτούν εφέτος στη Γ' τάξη του Γυμνασίου.
Διδασκαλία άλλου τύπου
Την ίδια περίοδο θα αλλάξει συνολικά και η λογική της διδασκαλίας στα σχολεία, καθώς εφαρμόζονται νέα αναλυτικά προγράμματα, χωρίς κατευθύνσεις και εξειδικεύσεις, αλλά με πολλά μαθήματα επιλογής, ανάλογα με τις κλίσεις του κάθε υποψηφίου.
Παράλληλα, απομακρύνεται το λύκειο από τη λογική των εξετάσεων, της πίεσης και της παραπαιδείας, ενώ για πρώτη φορά εμπλέκονται ενεργά στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.
Η διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων θα γίνεται από ανεξάρτητο φορέα εκτός του υπουργείου Παιδείας και πιθανότατα να επιλεγεί η λύση της «τράπεζας θεμάτων» για την εξεταστική διαδικασία.
Οσον αφορά τις εφετινές πανελλαδικές εξετάσεις, μειωμένος περίπου κατά 10% θα είναι ο αριθμός των εισακτέων στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας, «επιστρέφει» όμως για δύο χρόνια η κατηγορία των υποψηφίων του 10% (που κάνουν χρήση της βαθμολογίας παλαιότερων ετών).
Από την πλευρά τους οι διοικήσεις των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ πρότειναν να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων κατά τουλάχιστον 50%. Δραστικές περικοπές έχουν ζητήσει το Πανεπιστήμιο της Αθήνας (2.000 άτομα λιγότερα από πέρυσι), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο στη Θεσσαλονίκης (3.000 άτομα λιγότερα από πέρυσι),το Πανεπιστήμιο της Πάτρας (περίπου 2.000 άτομα λιγότερα από πέρυσι) κτλ.
Πέρυσι είχαν διατεθεί 66.400 θέσεις για τη γενική σειρά και 8.040 θέσεις για τις ειδικές κατηγορίες εισακτέων (τρίτεκνοι, πολύτεκνοι κ.ά.). Συνολικά δηλαδή οι θέσεις ήταν 74.440. Δεδομένη πρέπει να θεωρείται η μείωση των εισακτέων στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, με το δεδομένο ότι έχουν μειωθεί οι προσφερόμενες θέσεις στο Ελληνικό Δημόσιο.
Πιθανότατο, τέλος, θεωρείται να ενταχθεί ξανά στο μηχανογραφικό των υποψηφίων το Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, που «κόπηκε» πέρυσι από τον τότε υφυπουργό κ. Γ. Πανάρετο, λόγω εμπλοκής καθηγητών του Τμήματος σε σκάνδαλο οικογενειοκρατίας.
Ο εθνικός διάλογος
Με βάση τα παραπάνω, εφαρμόζεται τελικά, έστω και με λίγα χρόνια καθυστέρηση, το αποτέλεσμα της διακομματικής συνάντησης των κομμάτων που είχε καταλήξει στο πόρισμα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία. Σύμφωνα με τη νέα «φιλοσοφία» των αναλυτικών προγραμμάτων που θα εφαρμοστεί ύστερα από τρία χρόνια στα σχολεία, οι μαθητές θα απελευθερωθούν από τη λογική της επιλογής «πακέτου» γνώσεων (ανθρωπιστικών, θετικών κτλ.) που ίσχυε ως σήμερα. Θα διδάσκονται όλοι μαθήματα γενικού κορμού γνώσεων και θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής μαθημάτων ή επιπλέον ωρών διδασκαλίας μαθημάτων «εμβάθυνσης» στην επιστημονική κατεύθυνση που τους ενδιαφέρει.
Παράλληλα θα συνεχιστούν και θα επεκταθούν τα «πρότζεκτ» (ερευνητικές εργασίες) που εφαρμόστηκαν με επιτυχία εφέτος στην Α' Λυκείου, ενώ θα προβλέπεται επέκταση του σχολικού χρόνου (ως και τις 4 μ.μ.) για όποιους επιλέγουν «ζώνες πολιτισμού» και μαθήματα αθλητισμού.
Τα παραπάνω δεν έχουν αποκτήσει ακόμη την τελική τους μορφή αλλά δουλεύονται πυρετωδώς τις τελευταίες ημέρες στο υπουργείο Παιδείας ώστε να ολοκληρωθούν και να κατατεθούν σύντομα με τη μορφή νομοσχεδίου στη Βουλή.
Πηγή: tovima.gr